piątek, 14 listopada 2014

Play: Nie można się do mnie dodzwonić - rozwiązanie problemu

Jakiś czas temu spostrzegłem, że osoby dzwoniące i piszące na mój numer w Play nie mogą się ze mną połączyć. W moim telefonie był widoczny pełny zasięg, a ja mogłem bez przeszkód wykonywać połączenia i wysyłać wiadomości SMS.

Zdziwiło mnie, że przez długi czas nie otrzymuję połączeń i wiadomości. Zrestartowałem dla pewności. Okazało się, że próbowało się skontaktować ze mną kilka osób i byłem niedostępny. Oddzwoniłem do tych osób i wytłumaczyłem, że jest jakiś problem po stronie sieci.

Na forum wyczytałem, że wiele osób boryka się z taką awarią. Teraz Wam opiszę jaki sposób pomógł mi się z tym uporać.
blogplay.pl
Rozwiązanie problemu
Wygląda na to, że w moim przypadku wina leżała po stronie funkcji Notka SMS. W ustawieniach połączeń widoczne były przekierowania pod numer telefonu 790 998 729. Wystarczyło wyłączyć tę funkcję poprzez wysłanie bezpłatnego SMSa o treści STOP NOTKA pod numer 8042. Dla pewności wyłączyłem również pocztę głosową.

Następnie należało wyłączyć wszystkie przekierowania połączeń kodem ##002#. Na wszelki wypadek użyłem również pojedynczych kodów:
- gdy zajęty #67#
- gdy nie odpowiada #61#
- gdy nieosiągalny #62#

Ostatnią rzeczą jaką wykonałem, to ustawienie standardowych przekierowań pod numer 790 998 725. Należy użyć kodów:
- gdy zajęty  *67*790998725#
- gdy nie odpowiada *61*790998725#
- gdy nieosiągalny *62*790998725#

Rozwiązanie u mnie zadziałało. Niestety nie jestem w stanie dać gwarancji, że pomoże również Wam. W razie pytań zostawiajcie komentarze pod wpisem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz, to Twój wizerunek w sieci. Zadbaj o kulturę wypowiedzi i jakość swojego wpisu. Dziękuję!